ostati u svetlu


čovek ima strah od svega
čije su konture nejasne
kao drvo u polumraku
poluviđeno kroz pola oka
to je mogao biti i roj svitaca
u letu formiranih tako
da obrazuju predstavu o deblu i granama

poluatonalne trube nalik na životinjske zvuke
razvejavaju besne rojeve infracrvenih mušica bez očiju
nesložnih poput mašinerije bez daljinskog upravljača

besna stopala u poliritmičnim taktovima
za koje ne postoji adekvatno telo
pokušavaju da sruše kapiju
što deli nešto od ničeg

postajem svesna unutrašnjosti svojih očnih kapaka
vodopad prašnjavo žute koji pada nagore
gornja polovina prepolućene glave papirnate mačke
sa malim šiljatim ušima
kost koja se račva na dva kao tonska viljuška
gust dim u zbijenim kolutima neke
udaljene noćne crvene eksplozije
ja nisam samo puki posmatrač
ja sam taj vodopad
ta mačka
taj dim

postajem svesna da se vidik
unutar mojih očnih kapaka širi
pa zgušnjava
širi pa zgušnjava
sve se više širi
ja sam usred sopstvenih očnih kapaka
mala tačka koju nevidljive struje
nose okolo-naokolo
širim se i zgušnjavam zajedno sa vidikom
vidik se toliko širi kao tečnost koja preliva čašu
i širi se u nepoznatim i nepostojećim pravcima van mojih očnih kapaka
a ja zajedno sa njim
čas sam mala kao mrtva tačka
čas ogromna kao vidik koji se preliva
ne postoji veliko malo blizu daleko
jedina reč u koju sve staje je beskraj

nešto je proletelo ispred mojih zatvorenih očiju
u vidu trake crne trake za cenzuru
kad otvorim oči u pauzama tišine i zatvorim ih
nestalni vidik još uvek je tu

nečije noge klize po plavom ledu
na kome se oslikava sivo plavo nebo

ravna linija
koža se ljušti
nokti otpadaju
24 godine se smenjuju u par minuta
nevidljivo sečivo metalno sjajno fijuče i odseca sponu deo po deo
sad je sve samo u prihvatanju stanja stvari
ravna linija
i svet prestaje





Pisano uz muziku sa ploče ''Remain in light'' (1980.), Talking Heads;  februar 2009.



(Fotografija preuzeta sa http://goingthruvinyl.com/)

Нема коментара:

Постави коментар